חכם שלום כהן מצטרף למאבק נגד החרדים המגייסים לצה"ל

מני גירא שוורץ 4 Comment on חכם שלום כהן מצטרף למאבק נגד החרדים המגייסים לצה"ל
21:04
29.04.24
קובי פינקלר No Comments on בשורה קשה: שני לוחמי מילואים נפלו בלחימה בעזה

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

במכתב מיוחד המיועד "אל כל הבחורים ואל כל הזוגות הנשואים" פונה מרן רבי שלום כהן, ראש ישיבת פורת יוסף ונשיא מועצת חכמי התורה ומחזק את חשיבות לימוד התורה.

במכתבו, כותב חכם שלום "הנני פונה בזה לכל אחד ואחד להתחזק בלימוד התורה ובעמלה… גם בעת הזאת אשר לא נדע מה ילד יום בהתגברות שנאת עולם לעם עולם… ואין לנו מגן וצינה גדול לעם ישראל יותר מאשר עמלה של תורה".

"על כן אזרז שחלילה לבחור באיזה רמה לימודית שהוא, או לנשוי אפי' נמצא בקשיי פרנסה, לעזוב את משמרת הקודש ח"ו, ולא להתפתות לכל מיני גורמים "חרדים" או שאינם חרדים המבטיחים לו עתיד של כסף וכבוד אם יצטרף לאיזה מסלול אפי' קצר מאוד".

בהמשך כותב חכם שלום  כי "כל המפתים והמסייעים הם בכלל מחטיאי הרבים, וכתב רבינו הרמב"ם שאין להם חלק לעולם הבא, ואובדין ונידונין על גודל רשעם וחטאתם".

את מכתבו הוא מסיים בקריאה לראשי הכוללים והוא מבהיר להם כי להם יש את האחריות "להדריך את הבחורים בלכתם ללשכת הגיוס, וגם לבקש מהם לדווח על כל נסיון שכנוע ופיתוי. ראשי הכוללים יפעילו את השפעתם להניא אברכים שיש להם מחשבה להתגייס ולו לתקופה קצרה".

IMG-20150729-WA0080



4 תגובות

מיין תגובות
  1. 4

    אשרי הדור שזה מנהיגו!!! והלואי שיפסיקו רשעים אלו!

  2. 2

    חכם שלום כהן כותב נגד עצם הגיוס והמסלולים וגם נגד המגייסים . הנושא העיקרי הוא הגיוס שחכם שלום מתנגד לו בתוקף .הכותרת מעוותת את עיקר המסר.

  3. 1

    הנושא הזה כבר כ"כ נפרץ וזה הפך לנורמה וטוב שהרב מגיע בתגובה קיצונית לכיוון הנגדי ומחזיר את ההסתכלות לאיזון
    שמעתי כמה פעמים מאנשים אברכים שהיו במסלולים שונים וחשבו שהכל יהיה בסדר והם מעידים על עצמם שהרמה הרוחנית שלהם ירדה למרות כל המאמצים מי שלא נחשף לזה תמיד ברמה גבוהה יותר ולא רק זה גם שהרבה פעמים לא היו זקוקים להם בכלל.